گروه های موسیقی K-POP و انتشار همجنس گرایی

گروه های موسیقی K-Pop که در کشور کره جنوبی ظهور کرده اند، در مدت کوتاهی جوانان بسیاری از کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده اند.

گروه های موسیقی K-Pop که در کشور کره جنوبی ظهور کرده اند، در مدت کوتاهی جوانان بسیاری از کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده اند. تعداد این گروه ها بسیار است که  شهرت برخی از آنها جهانی شده است. هر گروه از ۳ تا ۱۳ عضو تشکیل شده و هر یک از اعضا نقش جداگانه ای در گروه را ایفا می کند. این گروه ها با سبکی متفاوت و پوشش غیرمعمول اعضای گروه توانسته اند بسیاری از ژانرهای موسیقی مانند پاپ، رپ، R&B ، پانک، راک و سول را زیر یک سقف جمع کنند. علاوه بر این ترانه های این گروه ها هم به زبان کره ای و هم به زبان انگلیسی می باشد و بیشتر آهنگ های آنان نیز به زبان انگلیسی نامگذاری شده اند، شاید به همین دلایل به مخاطبان جهانی دست یافته اند.

تأثیرات این گروه در نوجوانان گروه سنی ۱۱ تا ۱۸ سال است که در دروان بلوغ قرار دارند. بیشتر این نوجوانان از نوع پوشش و تصاویر آنان تقلید می نمایند. در ترکیه نیز روزنامه نگار محمد علی اونال در یادداشتهای خود وزیر خانواده و وزیر آموزش ملی را مورد خطاب قرار داده و از خطری که نوجوانان و نسل آینده خانواده ها را تهدید می کند، به خواندن یادداشتها و نظرات نوجوانان در فضای مجازی در رابطه با این گروه ها و نظریه زندگی بدون جنسیت فراخواند. این گروه‌ها دارای طرفداران رسمی و سازمان یافته در شبکه های اجتماعی می باشند و طرفداران آنها تقریباً مانند یک دین از آن دفاع می کنند. گروه های K-Pop با ظاهر فیزیکی، آرایش، لباس و رفتار خود سعی در عادی سازی پدیده "عدم جنسیت" دارند. از میان این گروه ها به گروه BTS در زیر  اشاره می نماییم که هم اکنون از معروف ترین گروه های  K-POP  می باشد؛

اعضای مرد گروه  BTS با ظاهری زنانه

گروه (BTS) دارای ۷ عضو ۲۱ الی ۲۶ ساله می باشد که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ آغاز نموده اند و ویدئو کلیپ های منتشر شده از این گروه در سراسر جهان میلیونها بازدید کننده داشته است. آخرین ویدئو کلیپ این گروه ماه گذشته در فضای یوتیوب بارگذاری شد که در همان ساعات اولیه بیش از یک میلیون بازدید کننده داشته است که برآورد درآمد شرکت اسپانسر در همان روز حدود ۱۴ میلیون دلار بوده است. این کلیپ دارای تصاویری از رابطه جنسی همجنسگرایان را نشان می دهد.

کره جنوبی جز کشورهایی است که آمار خودکشی در آن بسیار بالا می باشد در همین راستا گفته می شود این موضوع شاید سندی بر ایجاد بی هویتی و یا حتی سیاستی برای انحراف ذهن جوانان می باشد.  ادعا می شود این گروه در کره جنوبی توده هایی از مردم را مورد خطاب قرار داده است که در ادامه دادن به زندگی دچار مشکل هستند. تحت تاثیر همین گروه ها اخیرا آرایش مردان در کره جنوبی مد شده و با تبلیغ این گروه از همجنس گرایان، تعداد کودکان پسری که مانند زنان آرایش می کنند نیز در کره جنوبی افزایش چشمگیری یافته و حتی تعداد لوازم جانبی با رنگ های رنگین کمان (نماد همجنسگرایان) نیز به طور فزاینده ای  قابل مشاهده است.

این گروه با استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی و مد، برای مشروعیت بخشیدن به همجنس گرایی، برای "جامعه بدون جنسیت" دارای فعالیت های رسانه ای بسیار گسترده ای می باشند. مخاطبان آنها معمولاً بین سنین ۱۱ تا ۱۸ سال هستند.  این گروه ها با استفاده از لباس هایی که به طور خاص برایشان طراحی می شود تا موهای رنگی شان،  پایه‌های هویت همجنسگرایی را از سنین پایین در اذهان کودکان و نوجوانان نهادینه می کنند به طوریکه قبح این مسئله در جوامع کم کم در حال افول می باشد، حتی می توان این پروژه را یک "پروژه جنسیت زدایی" جوامع خواند.

حامی مالی این گروه ها، شرکت های بزرگی مانند Big Hit ، JYP Entertainment ، SMTown Entertainment هستند که با ترتیب دادن مسابقات استعدادیابی، کودکان مورد نظر را از سنین پایین انتخاب و مورد آموزش قرار می دهند. اعضای گروه BTS  از سن ۸ سالگی در این سیستم گنجانده شده اند. دوره های زبان، آواز و رقص، بعلاوه دروس تربیتی جنسی و آداب و معاشرت بخشی از آموزشهای آنهاست. این شرکت ها برای تربیت آنها میلیون ها دلار هزینه می کنند. به نظر می رسد این شرکتها به همراه گروه BTS توانسته اند همجنسگرایی و نمادهایی مانند رنگین کمان را به ارزشهای محبوب و مورد تأیید کودکان زیر ۱۸ سال تبدیل کنند.  این شرکت ها حتی به وسیله خبرسازی از  زندگی عادی اعضای گروه که معمولا در یک مکان و باهم زندگی می کنند و یا  با ساختن مستندی از زندگی شخصی شان و پخش آن در شبکه های تلویزیونی و شبکه های اجتماعی سود مالی خوبی را از آن خود می کنند.

عضویت یکساله باشگاه هواداران گروه BTS به نام Army با وارد کردن اطلاعات گذرنامه شخص در وب سایت مورد نظر و با پرداخت ۳۰ دلار صورت می پذیرد. افرادی که به مدت ۵ سال عضویت خود را با باشگاه طرفداران قطع نکنند به اعضای "ویژه" تبدیل می‌شوند و به عنوان "طرفدار خاص" از امتیازات ویژه مانند؛ شرکت کردن در مراسم به همراه گروه BTS ، خرید بلیط ها قبل از دیگران، تهیه تیشرت و لوازم جانبی با علامت و مارک گروه برخوردار می شوند.

ملاحظات:

- شایان ذکر است ارتباط نزدیک ترکیه و کره جنوبی در جنگ جهانی دوم و تعداد زیاد جان باختگان دو کشور باعث قویتر شدن روابط میان ترکیه و کره جنوبی شده است به طوری که خانه فرهنگ کره در کشور ترکیه با برگزاری کلاس های آموزشی هنری، فرهنگی، موسیقی و زبان کره ای مخاطبان ترکیه ای بسیاری را به این مرکز جلب نموده است.  علاقمندی به آهنگ های K-POP  به قدری گسترده شده است که افراد علاقمند سفر به کره و یا حتی تلاش برای یادگیری زبان کره ای می نمایند.

- ترکیه یکی از اهداف چنین گروه هایی است که با ابزار موسیقی، سینما، مد و تمرکز جهانی بر روی نوجوانان و جوانان تلاش برای گسترش جنسیت خنثی در جغرافیای جهان سوم و یا حتی جهان اسلام دارند.

- در ترکیه نیز برخی از ویدئوهای گروه BTS به  ۷ میلیون بازدید رسیده  و حتی یک حساب YouTube جداگانه به نام K-pop Parody Turkey فقط برای چنین ویدئو هایی باز کرده اند.

- با توجه به شروع فعالیت واحدهای مشاوره ای در برخی از مدارس ترکیه و برقرار کردن ارتباط با خانواده های دانش آموزان، وزارت آموزش ملی نیز بر روی این موضوع تمرکز نموده همچنین افکار عمومی متوجه این جریان شده است.

- کارشناسان فرهنگی بر این باورند چشم انداز چنین گروه هایی در دراز مدت، ایجاد واکسیناسیون ضد اطلاعات فرهنگی در نسل های آینده است، شورشی نرم علیه نظم مستقر در حال اتفاق است که از طریق موسیقی بیان می شود و یا جریانی دارای ویژگی های اعتراض گونه هنری می باشد.

- در حالی که کارشناسان خانواده بروز چنین پدیده هایی را عاملی در جلوگیری از رشد و شکل گیری درست هویت جنسی نوجوانان دانسته اند. زیرا رشد هویت جنسی در آنان هنوز تکمیل نشده و این خود باعث تاخیر در رشد هویت جنسی نوجوانان می گردد. این پدیده تا جایی پیش رفته است که کودکان با انتخاب نام کره ای یا با نام این گروه ها ابراز وجود می کنند. آنها ناشناس بودن را یک حق اساسی خود می دانند در حالی که ناشناس بودن یک موضوع روانشناسی است.

- طبق پیشنهاد کارشناسان در ترکیه؛ خانواده ها عادت گفتگو با فرزندان خود را در خانه افزایش داده و نسبت به مکانهایی که فرزندانشان به آن علاقه دارند حساسیت داشته و نسبت به حساب های رسانه های اجتماعی فرزندان خود و فعالیت در دنیای اینترنت حساس باشند.

- به نظر می رسد توسعه این گروه ها، یک حرکت ضد دینی به شمار می آید که جغرافیای اسلامی را مورد هدف قرار داده است، یک امپریالیسم فرهنگی در حال مشهور کردن این گروها در جهان است.  اگرچه نام آن پاپ کره ای است، اما این نوع موسیقی توسط کشورهایی مانند استرالیا و همچنین کشورهای شرق دور مانند ژاپن، اندونزی و ترکیه نیز دنبال می شود.

- در ترکیه تزریق پروژه "جامعه جنسیتی" از طریق گروه موسیقی کره ای BTS در بین جوانان از سویی یادآور تصمیمات جدید کشور ترکیه درباره خروج از کنوانسیون استانبول می شود. کنوانسیونی که با داعیه مقابله با خشونت علیه زنان، در پستو تلاش برای عادی سازی و قانونی نمودن حمایت از همجنسگرایان و تغییر جنسیتی ها و ... می کند.

o کنوانسیون استانبول بین سالهای ۲۰۰۹-۲۰۱۰ به عنوان اولین و جامع ترین قراردادی که در زمینه خشونت علیه زنان لازم الاجرا است ظاهر شده است. یکی از مواد کنوانسیون استانبول این است که به طور مستقیم و روشن به تبعیض علیه افراد تغییر جنسیتی در متن اشاره می کند.

طبق ماده ۴ کنوانسیون تحت عنوان "حقوق اساسی، برابری و مبارزه با تبعیض؛ جنسیت، گرایش جنسی، رنگ، زبان ، مذهب ، عقاید سیاسی و... در مهاجرت یا پناهندگی اعمال نخواهد شد."

علاوه بر این، ضمن تعریف خشونت خانگی، این کنوانسیون مفهوم "شریک زندگی" را که می تواند شامل (لزبین، همجنسگرایان، دوجنسگرایان، تراجنسیتی ها و بین جنسیت ها) باشد استفاده نموده که در این صورت چنین وضعیتی در قانون مدنی شناخته نشده است.

- گروه BTS  اولین گروه کره جنوبی در دنیا می باشد که نامزد دریافت جوایز گرامی شد...

تهیه و تنظیم : مسعود حقیقت

منابع:

- https://www.yeniakit.com.tr/

- https://www.milliyet.com.tr/

- https://www.gazeteoku.com/

- https://listelist.com/

- https://gmag.com.tr/

- https://www.aa.com.tr/

کد خبر 4986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =